Objavili smo

Do prepoznavnosti s kolektivno blagovno znamko

09 / 2020

Gastronomski turizem postaja pomemben sestavni del slovenskega turizma, tudi na podeželju. In kolektivne blagovne znamke so lahko tiste, ki z vzpostavljenimi certifikacijskimi sistemi in oznakami kakovosti omogočajo destinaciji in njenim ponudnikom večjo prepoznavnost na trgu, kupcu oziroma turistu pa jamčijo avtentičnost in kakovost izdelka ali storitve. Bogate izkušnje z njihovim razvojem imajo v štajerskem podjetju ProVital d.o.o. Zato smo k pogovoru povabili njegovo ustanoviteljico in direktorico doc. dr. Tanjo Lešnik Štuhec, sicer tudi predavateljico za področje turizma, iskrivo sogovornico in avtorico nastajajoče monografije o kolektivnih blagovnih znamkah, oblikovanih po modelu »Izvorno slovensko«.

Intervju
Zdi se, da zlasti v zadnjem času turistični ponudniki v določenih destinacijah čutijo potrebo po povezovanju, skupni promociji, skupni zgodbi?
Dr. Tanja Lešnik Štuhec:
 Res je, a nekatere destinacije so že pred več kot desetimi leti razmišljale v tej smeri, vendar so bili ti protagonisti - nenazadnje je vse odvisno od ljudi - nekaj posebnega. Na ta način se je rodila ena prvih teritorialnih kolektivnih blagovnih znamk, in sicer na bohinjskem koncu, kamor sem bila povabljena k sodelovanju pri Festivalu cvetja. Sočasno se je takrat pokazalo, da kmetje, sploh sirarji, čutijo potrebo po povezovanju. In Klemen Langus, direktor zavoda za pospeševanje turizma Turizem Bohinj, je temu znal prisluhniti in me zopet povabil k sodelovanju. Vse skupaj je podprl tudi takratni župan in za to namenil občinska sredstva. Tako je nastala kolektivna blagovna znamka »Bohinjsko / from Bohinj«. Vzporedno so takrat Terme Zreče prijavile projekt Okusi Rogle, h kateremu so me prav tako povabili. Tako da sem začela z razvojem prvih kolektivnih blagovnih znamk v letih 2010/2011, in sicer na osnovi modela razvoja in trženja zavarovanih območij za Evropo, ki sem ga pred tem razvila in predstavila v svoji doktorski disertaciji. No, še prej sem delala na grozdenju in mreženju ponudnikov na Pohorju in Solčavskem… Tako da do Pohorja, Solčavskega in Bohinja gojim posebno ljubezen, saj so to bili prvi trije projekti, pri katerih sem implementirala model, iz katerega so potem nastale kolektivne blagovne znamke...

Celoten intervju je objavljen v reviji Pet zvezdic, številka 9/2020.  Kupi izvod / Letna naročnina

Tekst: Urša Cvilak  Foto: Peter Irman

Deli na
11 / 2020
Gostilna pri Mari, Kamnik pod Krimom
ŠPELA IN RENE SE NISTA ODPOVEDALA TRADICIJI!  Gostilna pri Mari je znana po pohani piški, krači, pečeni v krušni peči, svinjskih rebrcih, dušenih v belem vinu z medom in žajbljem, za martinovo tudi po pečeni rački. Rene in Špela Šuc, brat in sestra ter tretja generacija družinske gostilne,...
11 / 2020
Gostilna Termika, Ozeljan - chefa Erik Batagelj in Ivan Ilievski
VZGON VETRA, IDEJ, OBLIK IN OKUSOV Zakonca Aleksander Mladovan in Martina Logar Mladovan sta skupno življenjsko in poslovno zgodbo začela pisati pred malo več kot desetletjem. Svoja znanja in izkušnje s področij turizma in gostinstva sta povezala v idejo o prvem vipavskem resortu. Za začetek...
11 / 2020
Čas je za jedi s sirom
10 HITRIH IN SLASTNIH JEDI S SIROM Od svežih do staranih, mehkih in trdih, narejenih iz različnih vrst mleka, do takih s plemenito plesnijo ali dodanimi začimbami - bogata izbira na našem tržišču razveseljuje ljubitelje sirov skozi celo leto. Postrežemo jih lahko samostojno ali z njimi obogatimo...
Objavili smo Pregled vseh člankov

Novičke

Bodite med prvimi obveščeni o aktualnih dogodkih,
tečajih, novostih iz sveta kulinarike ...

Prijava uspešna

Soglašam, da podjetje UMAMI d.o.o., vpisane podatke uporabi za
namene obveščanja o novostih in posebnih ponudbah.