Objavili smo

Do prepoznavnosti s kolektivno blagovno znamko

09 / 2020

Gastronomski turizem postaja pomemben sestavni del slovenskega turizma, tudi na podeželju. In kolektivne blagovne znamke so lahko tiste, ki z vzpostavljenimi certifikacijskimi sistemi in oznakami kakovosti omogočajo destinaciji in njenim ponudnikom večjo prepoznavnost na trgu, kupcu oziroma turistu pa jamčijo avtentičnost in kakovost izdelka ali storitve. Bogate izkušnje z njihovim razvojem imajo v štajerskem podjetju ProVital d.o.o. Zato smo k pogovoru povabili njegovo ustanoviteljico in direktorico doc. dr. Tanjo Lešnik Štuhec, sicer tudi predavateljico za področje turizma, iskrivo sogovornico in avtorico nastajajoče monografije o kolektivnih blagovnih znamkah, oblikovanih po modelu »Izvorno slovensko«.

Intervju
Zdi se, da zlasti v zadnjem času turistični ponudniki v določenih destinacijah čutijo potrebo po povezovanju, skupni promociji, skupni zgodbi?
Dr. Tanja Lešnik Štuhec:
 Res je, a nekatere destinacije so že pred več kot desetimi leti razmišljale v tej smeri, vendar so bili ti protagonisti - nenazadnje je vse odvisno od ljudi - nekaj posebnega. Na ta način se je rodila ena prvih teritorialnih kolektivnih blagovnih znamk, in sicer na bohinjskem koncu, kamor sem bila povabljena k sodelovanju pri Festivalu cvetja. Sočasno se je takrat pokazalo, da kmetje, sploh sirarji, čutijo potrebo po povezovanju. In Klemen Langus, direktor zavoda za pospeševanje turizma Turizem Bohinj, je temu znal prisluhniti in me zopet povabil k sodelovanju. Vse skupaj je podprl tudi takratni župan in za to namenil občinska sredstva. Tako je nastala kolektivna blagovna znamka »Bohinjsko / from Bohinj«. Vzporedno so takrat Terme Zreče prijavile projekt Okusi Rogle, h kateremu so me prav tako povabili. Tako da sem začela z razvojem prvih kolektivnih blagovnih znamk v letih 2010/2011, in sicer na osnovi modela razvoja in trženja zavarovanih območij za Evropo, ki sem ga pred tem razvila in predstavila v svoji doktorski disertaciji. No, še prej sem delala na grozdenju in mreženju ponudnikov na Pohorju in Solčavskem… Tako da do Pohorja, Solčavskega in Bohinja gojim posebno ljubezen, saj so to bili prvi trije projekti, pri katerih sem implementirala model, iz katerega so potem nastale kolektivne blagovne znamke...

Celoten intervju je objavljen v reviji Pet zvezdic, številka 9/2020.  Kupi izvod / Letna naročnina

Tekst: Urša Cvilak  Foto: Peter Irman

Deli na
06 / 2024
Restavracija Spargus, Špitalič - chef Andrej Smogavc
V NAJSTAREJŠI SLOVENSKI GOSTILNI NOVA ZGODBA, NOV CHEF IN NOVA VIZIJA Pravijo, da v dolini sv. Janeza Krstnika čas teče počasneje. Tukaj stoji mogočna Žička kartuzija, eden pomembnejših spomenikov srednjega veka v slovenskem prostoru in pomnik zgodovine življenja menihov. Le nekaj korakov...
06 / 2024
Gostilna in motel Pri Lešniku, Maribor
GOSTOLJUBNOST IN PRISTNI ŠTAJERSKI OKUSI ŽE OD LETA 1932 Na vzhodnem obrobju Maribora, v Brezju, stojita Gostilna in motel Pri Lešniku. Tukaj se še vedno zjutraj zamesi kruh, kuha prava goveja juha, počasi peče krača, postrežejo solato z vrta in v kozarec natočijo hišni bezgov sok. Tukaj natakarji...
06 / 2024
Turizem na podeželju do prepoznavnosti tudi s kolektivnimi znamkami
Teritorialne kolektivne blagovne znamke (TKBZ), vzpostavljene po modelu Izvorno slovensko, so postale pomembno gibalo razvoja slovenskega podeželja in njegovega gastronomskega turizma.Temeljijo na kratkih dobavnih poteh in vključujejo visokokakovostne lokalne izdelke, storitve in doživetja. O...
Objavili smo Pregled vseh člankov

Novičke

Bodite med prvimi obveščeni o aktualnih dogodkih,
tečajih, novostih iz sveta kulinarike ...

Prijava uspešna

Soglašam, da podjetje UMAMI d.o.o. vpisane podatke uporabi za
namene obveščanja o novostih in posebnih ponudbah.