Objavili smo

dr. Janez Bogataj - Kako graditi kulinarinčno prepoznavnost

05 / 2019

Prof. dr. Janez Bogataj je etnolog in umetnostni zgodovinar, ki je velik del svojega dela in življenja posvetil raziskovanju zgodovine slovenske kulinarične dediščine in viziji razvoja slovenske gastronomije nasploh. Je tudi avtor v tujini nagrajenih kulinaričnih knjig, kritični pisec kolumen in član globalne mreže IGCAT (Institut for Gastronomy, Culture, Arts and Tourism) strokovnjakov s sedežem v Barceloni, ki je Sloveniji podelila naziv Evropska gastronomska regija leta 2021. Z njim smo se pogovarjali o tem, kako daleč smo pri gradnji lastne kulinarične prepoznavnosti.

1. Pravkar ste se vrnili iz Bohinja, kjer se je odvijalo ocenjevanje kulinaričnih in rokodelskih izdelkov ter storitev za pridobitev certifikata kolektivne blagovne znamke Bohinjsko / from Bohinj. Zdi se, da je lepo zaživela? Bohinjsko – From Bohinj je ena izmed zelo uspešnih kolektivnih blagovnih znamk, ki se razvija zadnjih nekaj let. Vseh izdelkov je že preko 200, zanimivo pa je to, da se starostna struktura ponudnikov in izdelovalcev niža. To je zelo dobro, saj pomeni, da tudi mlajši prebivalci Bohinja vidijo določen interes, predvsem v tržnem smislu. Znamka Bohinjsko je posebnost med ostalimi slovenskimi znamkami, ker je občina Bohinj v samem začetku omogočila sodelovanje oblikovalke s posameznimi izdelovalci. To je bilo odlično, saj so tako tudi vsi tisti izdelki, ki jih je komisija zavrnila kot neustrezne ker so bili šibki na embalaži, celostni podobi ali tehnoloških stvareh, z oblikovalko dosegli ustrezno raven. Prav zaradi tega je danes Bohinjsko zaključena krasna celota in podoba. 
Ko smo imeli zadnjo koferenco Evropskih gastronomskih regij, na katero morajo regije vsako leto poslati do 20 značilnih kulinaričnih izdelkov, ki so lahko tudi turistični spominki, smo bili z izdelki Bohinjsko še posebej izpostavljeni. Ni čudno, saj predstavljajo paleto vrhunske kakovosti in pestrosti. Poslana sta bila naprimer tudi bohinjska klobasa s prekajeno zaseko in bohinjski sir. 
Kar se tiče kulinaričnih izdelkov, ki se jih v okviru znamke Bohinjsko predstavlja poleg rokodelskih izdelkov in storitev, zelo izstopajo mleko in mlečni izdelki. Imajo odlične jogurte, kravjo in kozjo skuto, topljeno maslo. Bohinj se očitno postopoma vrača k svojim koreninam, saj so ti izdelki nekdaj že predstavljali pojem kakovosti...

Celoten intervju je objavljen v reviji Pet zvezdic, številka 5/2019.

Tekst: Urša Cvilak  Foto: osebni arhiv

Deli na
09 / 2024
Gostilna in hotel Kunst, Leskovec pri Krškem
KUNSTOVI TA MLADI NADALJUJEJO, V PONUDBI OSTAJATA GLAVNA KRŠKOPOLJEC IN KOPUN Čeprav na obrobju Krškega in v hotelskem delu s poudarkom na poslovnem turizmu, družinsko vodena Gostilna in hotel Kunst ter njegova ekipa živita in dihata z lokalnim okoljem in domačini. Tukaj so doma prijazen sprejem...
09 / 2024
Pri Baronu, Planica nad Framom
BARONOVA EKO IDILA NA POHORJU, PERMAKULTURNI VRT IN ZGODOVINSKE JEDI Na Turistični in ekološki kmetiji Pri Baronu se je v družini turistična dejavnost začela v sedemdesetih letih, ko je babica sedanjega gospodarja Borisa Uranjeka začela z dejavnostjo na Gertovi domačiji v isti vasi. Na zdajšnji...
09 / 2024
Pršut in teran – ambasadorja kraške gastronomije
Doc. dr. Stanislav Renčelj je priznan kot eden vodilnih slovenskih strokovnjakov na področju predelave in priprave suhih mesnin. Svoje bogato znanje in izkušnje je uspešno prenašal v številna podjetja. Obenem je avtor več kot 50 knjig na temo suhih mesnin in slovenske kulinarične dediščine,...
Objavili smo Pregled vseh člankov

Novičke

Bodite med prvimi obveščeni o aktualnih dogodkih,
tečajih, novostih iz sveta kulinarike ...

Prijava uspešna