Objavili smo

dr. Janez Bogataj - Kako graditi kulinarinčno prepoznavnost

05 / 2019

Prof. dr. Janez Bogataj je etnolog in umetnostni zgodovinar, ki je velik del svojega dela in življenja posvetil raziskovanju zgodovine slovenske kulinarične dediščine in viziji razvoja slovenske gastronomije nasploh. Je tudi avtor v tujini nagrajenih kulinaričnih knjig, kritični pisec kolumen in član globalne mreže IGCAT (Institut for Gastronomy, Culture, Arts and Tourism) strokovnjakov s sedežem v Barceloni, ki je Sloveniji podelila naziv Evropska gastronomska regija leta 2021. Z njim smo se pogovarjali o tem, kako daleč smo pri gradnji lastne kulinarične prepoznavnosti.

1. Pravkar ste se vrnili iz Bohinja, kjer se je odvijalo ocenjevanje kulinaričnih in rokodelskih izdelkov ter storitev za pridobitev certifikata kolektivne blagovne znamke Bohinjsko / from Bohinj. Zdi se, da je lepo zaživela? Bohinjsko – From Bohinj je ena izmed zelo uspešnih kolektivnih blagovnih znamk, ki se razvija zadnjih nekaj let. Vseh izdelkov je že preko 200, zanimivo pa je to, da se starostna struktura ponudnikov in izdelovalcev niža. To je zelo dobro, saj pomeni, da tudi mlajši prebivalci Bohinja vidijo določen interes, predvsem v tržnem smislu. Znamka Bohinjsko je posebnost med ostalimi slovenskimi znamkami, ker je občina Bohinj v samem začetku omogočila sodelovanje oblikovalke s posameznimi izdelovalci. To je bilo odlično, saj so tako tudi vsi tisti izdelki, ki jih je komisija zavrnila kot neustrezne ker so bili šibki na embalaži, celostni podobi ali tehnoloških stvareh, z oblikovalko dosegli ustrezno raven. Prav zaradi tega je danes Bohinjsko zaključena krasna celota in podoba. 
Ko smo imeli zadnjo koferenco Evropskih gastronomskih regij, na katero morajo regije vsako leto poslati do 20 značilnih kulinaričnih izdelkov, ki so lahko tudi turistični spominki, smo bili z izdelki Bohinjsko še posebej izpostavljeni. Ni čudno, saj predstavljajo paleto vrhunske kakovosti in pestrosti. Poslana sta bila naprimer tudi bohinjska klobasa s prekajeno zaseko in bohinjski sir. 
Kar se tiče kulinaričnih izdelkov, ki se jih v okviru znamke Bohinjsko predstavlja poleg rokodelskih izdelkov in storitev, zelo izstopajo mleko in mlečni izdelki. Imajo odlične jogurte, kravjo in kozjo skuto, topljeno maslo. Bohinj se očitno postopoma vrača k svojim koreninam, saj so ti izdelki nekdaj že predstavljali pojem kakovosti...

Celoten intervju je objavljen v reviji Pet zvezdic, številka 5/2019.

Tekst: Urša Cvilak  Foto: osebni arhiv

Deli na
07 / 2020
Gostilna Mahorčič, Rodik - chefinja Ksenija Krajšek Mahorčič
KJER BRKINI POLJUBIJO KRAS IN PRETEKLOST NAVDIHUJE SEDANJOST Družinska Gostilna Mahorčič v Rodiku ima dolgo tradicijo. Pred približno desetimi leti sta jo v samostojno vodenje prevzela simpatična zakonca, Martin Mahorčič in Ksenija Krajšek Mahorčič, on sommelier 3. stopnje in ona chefinja....
07 / 2020
Gostilna in pivnica Stari pisker, Celje
ZA STRASTNE MESOJEDCE IN LJUBITELJE ŽARA Gostilna in pivnica Stari pisker v starem mestnem jedru Celja je raj za ljubitelje mesnih jedi z žara. Od navdihujočih rebrc, burgerjev in steakov do svežih jastogov in ostrig – za vsak okus nekaj! Brata Aljaž in Iztok Žilnik sta v gostinstvo stopila...
07 / 2020
Paninski dom na Kofcah - Moji štruklji Slovenije
ŠTRUKLJI, USPEŠNICA NA PLANINI IN V MESTU! Zgodba štrukljev družine Vogelnik in blagovne znamke Moji štruklji Slovenije se je začela pisati leta 2005 s ponudbo v planinski koči na Kofcah, Naj planinski koči leta 2019 in priljubljeni izletniški točki nad Tržičem. Nato pa uspešno nadaljevala...
Objavili smo Pregled vseh člankov

Novičke

Bodite med prvimi obveščeni o aktualnih dogodkih,
tečajih, novostih iz sveta kulinarike ...

Prijava uspešna

Soglašam, da podjetje UMAMI d.o.o., vpisane podatke uporabi za
namene obveščanja o novostih in posebnih ponudbah.