Objavili smo
01 / 2024
V centru Rog v Ljubljani se je odvil zaključni dogodek programa EWA - Opolnomočenje žensk v agroživilstvu, na katerem se je predstavilo 10 mladih podjetnic s svojimi inovativnimi izdelki, med katerimi so prevladovali živilski. Strokovno komisijo sta najbolj prepričali Špela Kocjančič z BoneR kostno juho z naravnim kolagenom in Nina Krašna s česnovim namazom znamke Glavca.
Priložnost za razvoj podjetniške ideje tudi ženskam
Da se nam v Sloveniji ni bati pomanjkanja mladih podjetnic z dobrimi idejami in vizijo, je bil dokaz zaključni dogodek mednarodnega programa EWA - Opolnomočenje žensk v agroživilstvu. Ta deluje pod okriljem programa EIT Food, ki ga podpira Evropski inštitut za inovacije in tehnologijo (EIT), pri nas pa sta nad njim bedela in ga organizirala Center poslovne odličnosti Ekonomske fakultete (CPOEF) in Biotehniška fakulteta Univerze v Ljubljani. Program EWA se je v Sloveniji odvijal prvič, sicer pa poteka v dvanajstih evropskih državah. Njegov cilj pa je odpraviti obstoječo neenakost med spoloma v agroživilskem sektorju.
Deset udeleženk, ki so se prijavile v program, je bilo v šestih mesecih deležnih individualne podpore mentorjev, pridobivale so znanje, krepile samozavest ter vzpostavile mrežo novih partnerjev in stikov za razvoj svoje podjetniške ideje.
Najboljši ideji: kostna juha in česnov namaz
Najbolj sta strokovno komisijo navdušila dva izdelka in poslovna načrta, v katerih so videli tudi največji potencial za nadaljnji razvoj in tržni prodor. Na prvo mesto se je uvrstila Špela Kocjančič, ki je predstavila svojo na trgu že obstoječo znamko in izdelke BoneR. Njen osnovni produkt je prava kostna juha, pripravljena po tradicionalnem postopku s kuhanjem govejih kosti. Uporabna je za pripravo različnih jedi (juh, omak, celo sladic), obenem je naravni vir beljakovin za izgradnjo kolagena v telesu. Podjetnica s tem rešuje vprašanje zavržene hrane in neučinkovite uporabe virov v mesni industriji, pri čemer pripravlja tudi kostno juho iz govejih kosti ekološke vzreje. Pri razvoju njene podjetniške zgodbe jo usmerja mentorica Mateja Vadnjal.
Drugo mesto je zasedla Nina Krašna, ki se v svoji podjetniški ideji osredotoča na česen, ki ga odkupuje od kmetov, a prideluje tudi sama. Med njenimi izdelki, ki jih ustvarja pod blagovno znamko Glavca, so česnov namaz (eden z oljčnim oljem, drugi z oljem grozdnih pešk in tretji z orehovim oljem) ter fermentiran česen v prahu, razvila je tudi črni česen v prahu. Njena mentorica je Urša Žorž Požrl, obe pa sta bili uspeha in nagrade zelo veseli, saj je, kot sta povedali, idej za napredek še veliko. Prvo in drugonagrajenka sta prejeli tudi denarno nagrado, namenjeno nadaljnjemu konkretnemu razvoju izdelkov ter nastopu na trgu...
Celoten članek je objavljen v reviji Pet zvezdic, št. 1/2024. Nakup izvoda / Letna naročnina
Tekst in foto: Urša Cvilak