Objavili smo
06 / 2024
Teritorialne kolektivne blagovne znamke (TKBZ), vzpostavljene po modelu Izvorno slovensko, so postale pomembno gibalo razvoja slovenskega podeželja in njegovega gastronomskega turizma.Temeljijo na kratkih dobavnih poteh in vključujejo visokokakovostne lokalne izdelke, storitve in doživetja. O njihovem razvoju in prepoznavnosti na trgu smo se pogovarjali z doc. dr. Tanjo Lešnik Štuhec iz podjetja ProVITAL d.o.o., avtorico modela Izvorno slovensko.
Izsek iz intervjuja
Prva teritorialna kolektivna blagovna znamka (krajše TKBZ), postavljena po modelu Izvorno slovensko, katerega avtorica ste, je bila vzpostavljena že leta 2012. Kako se je v tem času model razvil in koliko znamk šteje danes?
Tanja: Trenutno je v mreži Izvorno slovensko 14 znamk, najstarejši sta Bohinjsko in Okusi Rogle. Zadnji sta se priključili znamki Belokranjsko in Vrhunsko Kranjska Gora. Seveda preteče kar nekaj časa od pobude in interesa destinacijskih akterjev in ponudnikov po oblikovanju TKBZ z našo pomočjo do samega definiranja in oblikovanja znamke ter certificiranja prvih izdelkov oziroma ponudnikov. To poteka po skrbno izdelanih ravneh modela Izvorno slovensko, vseh je pet.
Na prvi ravni se je pri vseh znamkah že nabralo lepo število certificiranih rokodelskih in živilskih izdelkov. A preden ponudnik zanje prejme certifikat in lahko nanje nalepi kolektivno znamko, jim pomagate pri razvoju in nadgradnji – kako?
Tanja: Na prvi ravni, ki običajno traja leto dni, se ukvarjamo z mreženjem za dvig kakovosti in dodane vrednosti kolektivne znamke ter prvim ocenjevanjem in certificiranjem v treh kategorijah: Rokodelski izdelki; Pridelki in živilski izdelki; Jedi in pijače, postrežene na gostinski način. Po naših izkušnjah so sodelujoči (ponudniki) najbolj zadovoljni s svetovanjem »ena na ena«. To na primer za rokodelske izdelke in pridelke ter živilske izdelke pomeni, da jim članica skupine strokovnjakov Akademije Izvorno slovensko svetuje glede razvoja izdelkov in tudi njihove celostne grafične podobe. Pri kategoriji Jedi in pijače, postrežene na gostinski način, najprej dva naša strokovnjaka svetujeta na daljavo, nato, pri samem ocenjevanju, pa trije tudi v živo. Ravnokar smo na primer imeli za znamko Idrija izbrano svetovanje in ocenjevanje za Gostišče Barbara, ki ima zelo dojemljivo novo najemnico in je izkazala zanimanje, da se z določenimi jedmi priključi znamki. Po delavnici in svetovanju na daljavo je v živo sledilo ocenjevanje in certificiranje jedi, in moram reči, da so vse, kar smo jim svetovali, tudi izpeljali...
Celoten intervju je objavljen v reviji Pet zvezdic, št.6/2024. Nakup izvoda / Letna naročnina
Tekst: Urša Cvilak Foto: arhiv ProVital