Objavili smo

Kolektivne blagovne znamke so se povezale v mrežo

02 / 2022

Januarja je bila na spletnem svečanem srečanju vzpostavljena Mreža kolektivnih blagovnih znamk, oblikovanih po modelu Izvorno slovensko, katerega avtor in lastnik je podjetje ProVITAL d.o.o. Kolektivne blagovne znamke postajajo vedno bolj prepoznavno in preverjeno orodje trajnostnega razvoja in promocije podeželja.

Mreža tudi za boljšo informiranost javnosti o znamkah
Kolektivne blagovne znamke (krajše KBZ) so v zadnjih desetih letih postale pomembno orodje razvoja podeželja v pametne ruralne destinacije s kreativnimi in uspešnimi ponudniki ter povezovalci, najpogosteje destinacijskimi organizacijami. Slednje so vzpostavljanje znamk razumele kot enega prvih ukrepov strateške prihodnosti destinacije. Na svečanem srečanju 31. januarja je bila vzpostavljena Mreža kolektivnih blagovnih znamk (KBZ), oblikovanih po modelu Izvorno slovensko, katerega avtor in lastnik je podjetje ProVITAL d.o.o. Med dvanajstimi ustanovnimi partnerji je poleg podjetja ProVITAL z znamko Izvorno slovensko še enajst kolektivnih blagovnih znamk: Bohinjsko/From Bohinj, Okusi Rogle, Dobrote Dolenjske, Srce Slovenije, Idrija izbrano, Jeruzalem Slovenija, Okusiti Laško, Blejski izbor, Naše najboljše, Sevnica Premium in Iz Doline Soče.

Člani Mreže KBZ si bodo prizadevali za skupen strateški razvoj in prenos znanj, izkušenj in spretnosti, skupne raziskovalne aktivnosti, prijave na razpise. Pa tudi za vzpostavitev modela platforme, ki bo omogočila informiranje, komuniciranje, trženje, prodajo, logistiko, distribucijo in evalviranje certificirane ponudbe visoke kakovosti in lokalno dodane vrednosti vsake kolektivne blagovne znamke. Glavni namen Mreže je doseči boljšo informiranost in ozaveščanje javnosti o pomenu lokalno pridelane in predelane hrane, storitev in doživetij, s čim manjšim ogljičnim odtisom ter posledično večjo povezano prodajo po cenah, ki so skladne s pričakovanji ozaveščenih kupcev. 

Študenti raziskovali, koordinatorice o izkušnjah s terena
Spletno srečanje je potekalo v treh sklopih. V prvem delu je zbrane pozdravil Klemen Langus, direktor Turizma Bohinj, nato so udeleženci prisluhnili Kseniji Flegar, vršilki dolžnosti generalnega direktorja Direktorata za turizem pri MGRT, Branku Ravniku, generalnemu direktorju Direktorata za kmetijstvo, in Iloni Stermecki, vršilki dolžnosti direktorja Slovenske turistične organizacije. Svečane listine vstopa v Mrežo KBZ sta podelila prof. dr. Janez Bogataj, član Akademije Izvorno slovensko, in doc. dr. Tanja Lešnik Štuhec, avtorica vzpostavljanja KBZ po modelu Izvorno slovensko. 

V drugem delu srečanja je o pomenu povezovanja gospodarstva in izobraževalnih institucij spregovorila izr. prof. dr. Maja Turnšek, prodekanka za raziskovalne zadeve Fakultete za turizem Univerze Maribor. Študenti mag. študija Fakultete za turizem Brežice pa so pod vodstvom doc. dr. Tanje Lešnik Štuhec, pred. Mojce Polak in asist. Nejca Pozveka predstavili poglobljeno raziskavo o KBZ, vzpostavljenih po modelu Izvorno slovensko. Te so potrdile pozitivne učinke vzpostavljenih kolektivnih znamk na razvoj podeželja in doseganje višje dodane vrednosti. Možnosti nadaljnjega razvoja skupne platforme KBZ sta komentirala Sašo Krumpak, direktor podjetja Halki d.o.o., in Gaber Terseglav, direktor podjetja Optifarm d.o.o. 

V tretjem delu srečanja so koordinatorice kolektivnih blagovnih znamk, vzpostavljenih po modelu Izvorno slovensko, predstavile primere kreativnih pristopov razvoja, trženja in povezovanja ponudnikov, ki pomembno gradijo prepoznavnost posameznih podeželskih destinacij. Dr. Jana Vilman in dr. Tanja Lešnik Štuhec pa sta ob koncu povzeli ključne usmeritve ponudbe, certificirane s KBZ. Srečanje je zaključil Klemen Langus s povabilom, da se predstavniki oziroma člani Mreže KBZ naslednjič srečajo v živo, na 16. Mednarodnem festivalu alpskega cvetja, ki bo v Bohinju potekal od 27. maja do 12. junija.

Na fotografiji zgoraj: V Mrežo kolektivnih blagovnih znamk Slovenije je bila s častno listino modela Izvorno slovensko sprejeta tudi znamka Jeruzalem Slovenija. Prevzel jo je Andrej Vršič, direktor Javnega zavoda za turizem, kulturo in šport Občine Ormož.

Celoten članek je objavljen v reviji Pet zvezdic, št. 2/2022.   Nakup izvoda / Letna naročnina

Deli na
04 / 2024
Gostilna Murko, Slovenj Gradec
STOLETNA KOROŠKA GOSTILNA, KJER SE TRADICIJA SPOGLEDUJE S SODOBNOSTJO V Sloveniji ni veliko gostiln in družin, ki bi se lahko pohvalile s kar 120-letno tradicijo neprekinjenega delovanja, kot je to Gostilna Murko. V njeno delo in vodenje je že zelo vpeta tudi najmlajša, peta generacija. Tukaj so...
04 / 2024
Najboljši po izboru kulinaričnega vodnika Gault&Millau Slovenija 2024
GAULT&MILLAU NAJBOLJŠIM PODELIL 4 KAPE IN POSEBNA PRIZNANJA POSAMEZNIKOM V Hotelu Slon v Ljubljani je gastronomski vodič Gault&Millau Slovenija razglasil najboljše za leto 2024. Štiri kape je prejelo 10 restavracij in tri kape 30 restavracij, med slednjimi so štirje novinci. Chef leta...
04 / 2024
Hotel The Amauris Vienna, Dunaj
HOTEL, V KATEREM SE SREČAJO ZGODOVINA, DUNAJSKI ŠARM IN VRHUNSKA KULINARIKA Lani februarja je prve goste sprejel nov luksuzni butični hotel The Amauris Vienna (Relais & Château) v samem središču Dunaja. Domuje v veličastni zgodovinski zgradbi iz leta 1860, njegova notranjost pa je preplet...
Objavili smo Pregled vseh člankov

Novičke

Bodite med prvimi obveščeni o aktualnih dogodkih,
tečajih, novostih iz sveta kulinarike ...

Prijava uspešna

Soglašam, da podjetje UMAMI d.o.o. vpisane podatke uporabi za
namene obveščanja o novostih in posebnih ponudbah.