Za profesionalce

15. GASTexpo - Sejmi okusov zagotovo bodo!

05 / 2021

Epidemija koronavirusa je močno prizadela tudi sejemsko dejavnost in organizatorje sejmov doma in po svetu. Ob sproščanju ukrepov se iščejo rešitve in prilagoditve, ki bodo omogočale ponovni zagon sejemske industrije. O tem, kakšni so načrti za prihodnost in tudi o ustanovitvi Zbornice industrije sejmov in srečanj (ZISS), smo se pogovarjali z Matjažem Turkom, članom upravnega odbora zbornice ZISS, direktorjem Primorskega sejma in organizatorjem strokovnega sejma GASTexpo – Sejmi okusov.

Intervju:

Za vami sejmarji je zaradi epidemije več kot leto dni negotovosti. Tudi pri Primorskem sejmu ste bili primorani večkrat prestaviti termin sejma okusov, a se na koncu vseeno ni izšlo.
Matjaž Turk: Letos smo Sejme Okusov na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani planirali v standardnem terminu, torej konec januarja in v začetku februarja. To bi bil jubilejni, že 15. sejem, za katerega smo načrtovali zares posebno izvedbo. Že po zaključku 14. sejma smo imeli čakalno vrsto razstavljavcev za prihodnji sejem, na katerem naj bi se predstavila številna nova podjetja, tudi iz tujine, zlasti Italije in Srbije. Prav tako smo imeli zastavljen še bogatejši strokovni program s svetovnimi kulinaričnimi premierami. Zato je bila načrtovana širitev sejma v dodatno dvorano. Vse je bilo zares dobro nastavljeno, obetala se je rast sejma in rast spremljajočega programa ter s tem veličastna izvedba jubilejnega 15. sejma, a nas je na žalost presenetila korona. V prvem koraku smo zato kot prvo možno rešitev najprej zamaknili termin sejma na marec, nato še na junij. A epidemija žal še vedno kaže svoje zobe in zato smo bili primorani sejem v letošnjem letu odpovedati. Naj omenim, da je naša branža ena izmed najbolj prizadetih, saj smo zaprti praktično že 14 mesecev. Poleg tega bomo med zadnjimi lahko ponovno začeli poslovati, a še vedno ne vemo kdaj in pod kakšnimi pogoji!

Kljub vsemu zrete v prihodnost z optimizmom in načrtujete Sejme okusov izpeljati v običajnem januarskem terminu prihodnje leto. Pričakujete kakšne omejitve pri izvedbi?
Matjaž Turk: Sejem planiramo izvesti v običajnem terminu konec januarja in po enakem konceptu kot do zdaj že nekaj let, torej sočasno s sejmom Alpe Adria. V kakšni obliki in obsegu bo, bomo lahko napovedali šele jeseni, ko bo znan potek epidemije in pogoji, pod katerimi ga bomo lahko izvedli. Predpostavljamo, da bomo na eni strani imeli tehnične omejitve, kot je na primer razpored razstavljavcev, širina pohodnih poti med razstavnimi prostori, število obiskovalcev na dvorano, smer obiska, prezračevanje… Na drugi strani pa še dodatne omejitve glede ponudbe hrane in pijače, pri čemer naj bi veljale podobne omejitve, kot jih imajo sedaj gostinci. 
Zagotovo je sejem, ki nudi gastro program, še toliko težje izpeljati, saj se mnogi razstavljavci predstavljajo prav z degustacijami. Tudi pri ostalih strokovnih programih sejma, kot so praktične delavnice in tekmovanja, zna biti zaradi omejitev izvedba nekoliko drugačna, prilagojena.
Vsekakor se bomo kot dolgoletni izkušen organizator sejmov (organiziramo jih že skoraj 30 let) maksimalno potrudili, da bo naša profesionalnost kljub omejitvam pripomogla k temu, da bo sejem v največji možni meri zadržal značilnosti dosedanjih izvedb.

Budno spremljate tudi sejme v tujini – kako tam iščejo rešitve, da bi sejemska industrija ponovno zaživela?
Matjaž Turk: Tujina je pred nami tri korake, saj že imajo definirane nekatere pogoje izvedbe in bodo kmalu pričeli z organizacijo sejmov. Zavedajo se, da bo potrebno najti način, da bodo sejmi, pa čeprav v omejenih pogojih, lahko živeli naprej. S sejmi so namreč povezane tudi številne druge gospodarske dejavnosti, odvisno pač od tematike sejma. 
Ne smemo pozabiti, da so sejmi pomemben generator gospodarskega razvoja in slovenski trg ter gospodarstvo bo še kako potrebovalo čimprejšnje okrevanje. K temu bodo sejmi z vsemi svojimi multiplikativnimi in drugimi učinki več kot pripomogli! 
V Sloveniji smo imeli lani zgodaj jeseni za zelo kratek čas s strani države sicer sejmarji že dorečene nekatere pogoje, ki bi nam omogočali vsaj delno, sicer zelo omejeno izvedbo sejmov, a ti trenutno niso več v veljavi oz. merodajni. Lahko sicer predstavljajo neko osnovo, ki pa jo je potrebno dodelati glede na potek epidemije. Vsi že nestrpno čakamo, da ustrezne državne institucije končno določijo pogoje, pod katerimi bomo lahko začeli pripravljati sejme. Če bi te imeli že sedaj in bi hkrati bilo zagotovljeno, da bodo veljali vsaj naslednjih 6 do 9 mesecev, bi tudi mi lahko razstavljavcem ponudili neko rešitev. Tako pa imamo praktično zavezane roke. 
Zagotovo se bomo tudi pri nas zgledovali po pogojih, ki jih imajo v Avstriji, Italiji in Nemčiji. Prva »rešitev«, ki so jo ob prihodu korone začeli izvajati nekateri sejmi v tujini (in potem tudi pri nas), je bila izvedba on-line oziroma spletnih sejmov, a se je izkazalo, da to vseeno ni isto kot sejem v živo. Osebni kontakt z razstavljavci in kupci ter možnost okušanja in tipanja izdelkov ni mogoče na daljavo. To konkretno še najbolj velja za Sejem okusov, ki pokriva podočje Horece.

Epidemija je prinesla tudi nekaj dobrega - slovenske sejmarje je vzpodbudila k povezovanju in skupnemu iskanju rešitev, zato ste ustanovili zbornico.
Matjaž Turk: Po prvem valu epidemije je bil ustanovljen Odbor industrije srečanj, ki je bil neformalen in v katerem smo se povezali organizatorji sejmov, kongresov, festivalov, koncertov in ostalih prireditev. Iz tega odbora je kasneje nastala specifična veja, ustanovili smo Zbornico industrije sejmov in srečanj (ZISS), ki deluje v okviru Gospodarske zbornice Slovenije. Interes je bil že ob ustanovitvi zelo velik, saj se je priključilo 50 podjetij. Takšnega združenja od osamosvojitve, pa tudi pred tem, še nismo imeli, bili smo dobrih 30 let prepuščeni samim sebi. V zbornico smo se vključili praktično vsi večji sejmarji (tudi mi, Primorski sejem) kot tudi tisti, ki so s sejemsko dejavnostjo povezani (postavljavci in ponudniki razstavnih prostorov, logisti…). 
Zbornica ni koristna le zaradi situacije s pandemijo, ampak tudi zaradi drugih stvari. Tako se bomo med seboj lahko dogovarjali in usklajevali glede sejemskih terminov ter o določenih ostalih pogojih. Novoustanovljena Zbornica industrije sejmov in srečanj je na predsednika vlade RS in ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo že naslovila predlog ukrepov za ublažitev in hkratni zagon dejavnosti. Ustanavlja se tudi fond rizika odpovedi sejmov in ostalih podobnih prireditev v primeru, kot je epidemija.

______

Slovenska industrija sejmov in srečanj ima po 30 letih svojo zbornico
Konec marca je bila v okviru Gospodarske zbornice Slovenije ustanovljena nova Zbornica industrije sejmov in srečanj (ZISS). Predsednik zbornice je mag. Iztok Bricl (Gospodarsko razstavišče), podpredsednik Gorazd Kobi (Kobi interieri) in generalni sekretar Toni Laznik (ICM). Direktorica GZS ZISS je mag. Marjana Majerič.
Do ustanovitve zbornice ni prišlo zgolj zaradi ukrepov in izredno težke situacije, povezane z epidemijo, ampak tudi zato, da opozori javnost in politiko, kako pomembna je industrija sejmov in srečanj za gospodarstvo in družbo kot celoto. Med glavnimi nalogami zbornice so zato zastopanje skupnih interesov članov, sprejemanje standardov, kriterijev, predpisov in določil, povezovanje in partnersko sodelovanje na področju zakonodaje z organi oblasti, vzpostavitev mednarodne mreže znanja in partnerstev, spremljanje razvoja stroke, izdelava analitičnih podatkov za posamezne vsebinske dejavnosti, vzpostavitev enotne točke industrije sejmov in srečanj ter morda ta trenutek najpomembnejše: ohranitev, zagon in obnovitev dejavnosti med in po pandemiji.

Članek je objavljen tudi v reviji Pet zvezdic, št. 5/2021.   Nakup izvoda / Letna naročnina

Tekst: Urša Cvilak  Foto: arhiv Primorski sejem

Deli na
12 / 2023
Ni vsaka obutev primerna za vsako nogo
Ljubljansko podjetje Protrade se ukvarja s prodajo delovne in ortopedske obutve že 34 let. Njihovo poslanstvo je ponuditi kakovostno obutev zlasti tistim, ki preživijo večino dneva na nogah, torej tudi zaposlenim v gostinstvu in hotelirstvu. V ponudbi imajo obutev svetovno priznanih znamk in najrazličnejših...
12 / 2023
Ko zadiši po vrhunski kavi in čaju
V podjetju Gastpro iz Kamnika so strokovnjaki za najbolj priljubljene tople napitke, saj z vrhunskimi specialnimi kavami in premium čaji že vrsto let oskrbujejo restavracije, gostinske lokale, hotele doma in po svetu, ter tudi vse ljubiteljske navdušence, ki si skodelico odličnega napitka radi pripravijo...
05 / 2023
Trendi pri postrežbi hrane in pijače
Celjsko podjetje Alpeks, ki gostince že več kot 30 let oskrbuje z opremo za pripravo, serviranje ter postrežbo jedi in pijač, je po treh letih premora ponovno pripravilo srečanje z gostinci. Tokrat so v ljubljanskem hotelu Intercontinental povabljeni predstavniki gostinskih obratov in hotelskih...
Za profesionalce Pregled vseh člankov

Novičke

Bodite med prvimi obveščeni o aktualnih dogodkih,
tečajih, novostih iz sveta kulinarike ...

Prijava uspešna

Soglašam, da podjetje UMAMI d.o.o. vpisane podatke uporabi za
namene obveščanja o novostih in posebnih ponudbah.