Objavili smo
11 / 2020
IDENTITETA, PRISTNOST IN SLEDLJIVOST IZDELKOV - ODLIČNOST Z DOLENJSKE!
Pod kolektivno blagovno znamko (krajše KBZ) Dobrote Dolenjske, katere lastnik in upravljavec je Zavod Dobrote Dolenjske, je danes povezanih 73 certificiranih ponudnikov, in sicer kmetov, vinarjev, čebelarjev, lokalnih pridelovalcev in predelovalcev, ponudnikov gostinskih prehrambnih in nastanitvenih storitev ter vodenih doživetij z območja celotne Dolenjske. Certifikat KBZ Dobrote Dolenjske nosi več kot 455 različnih izdelkov, storitev in doživetij. Po besedah prof. dr. Janeza Bogataja gre za eno najbolj sistemsko urejenih in razvejanih blagovnih znamk v Sloveniji.
KBZ Dobrote Dolenjske je nastala leta 2014 iz potrebe po zagotavljanju prepoznavne in visokokakovostne ponudbe z Dolenjske. Kljub izrazito podeželskemu območju, kmetje večinoma niso bili registrirani za dopolnilne dejavnosti predelave živil, za katera pa je bilo na trgu veliko povpraševanje. Lastniki KBZ so želeli izkoristiti velik potencial Dolenjske, ki izhaja iz narave, vegetacijskih danosti, tradicije kmetovanja in predelave živil in gradiv ter človeka, Dolenjca, ki je navajen trdega dela in dobre hrane ob rujni kapljici. Tako so iz kakovostnih, vendar redko uporabljenih živil in gradiv ter lokalnih zgodb, s pomočjo vrhunskih strokovnjakov razvili nove produkte z visoko lokalno dodano vrednostjo, kvaliteto in močno sporočilno zgodbo. Z razvojem celostne vizualne podobe certificirane ponudbe, z novimi inovativnimi prodajnimi mesti (prodajne kredence, stojala za žganje, marmelade in čaji v nastanitvenih obratih, spletna trgovina, mobilna prodajalna) in ustrezno promocijo so dosegli turistično prepoznavnost dolenjske regije...
Celoten članek je objavljen v reviji Pet zvezdic, številka 11/2020. Kupi izvod / Letna naročnina
Tekst: dr Tanja Lešnik Štuhec (ProVITAL d.o.o.) Foto: arhiv Dobrote Dolenjske