Objavili smo
12 / 2020
KAJ IMAJO SKUPNEGA KARTUZIJANSKE VREDNOTE IN OKUSI ROGLE?
Kolektivna blagovna znamka Okusi Rogle na južni strani Pohorja združuje, neguje in ohranja kulinarično tradicijo Turistične destinacije Rogla-Pohorje, ki jo soustvarjajo občine Oplotnica, Slovenske Konjice, Vitanje in Zreče. Filozofija znamke Okusi Rogle sovpada s filozofijo območja, ki so ga že v 12. stoletju s svojim delovanjem in načinom življenja močno zaznamovali kartuzijani iz Žičke kartuzije. Tako kot so oni že takrat živeli trajnostno in družbeno odgovorno – v stiku z naravo, samooskrbno, zmerno, kot družba brez odpadkov in vseeno našli načine zaslužka za svojo skupnost – tako so si v Turistični destinaciji Rogla-Pohorje zadali nalogo, da vzpostavijo takoimenovano trojno os sodelovanja. Ta temelji na poštenem odnosu do ljudi, narave in ponudnikov ter odjemalcev. Blagovna znamka Okusi Rogle, ki jo v okviru destinacije sistematično razvijajo, je danes odsev vsega naštetega.
Blagovna znamka Okusi Rogle, katere lastnik je podjetje Unitur, je v prvotni obliki nastajala med leti 2011 in 2013 s pomočjo sredstev Lokalne akcijske skupine Od Pohorja do Bohorja. Njene temelje so postavili v Pravilniku o uporabi in pravici do uporabe blagovne znamke Okusi Rogle ter določili ključne recepture, standarde in poimenovanja produktov. Začrtali so še kulinarično piramido in kulinarične poti območja, koledar prireditev, oblikovali podobo znamke, izdali brošuro. Blagovno znamko Okusi Rogle in recepture so tudi zaščitili.
Po vmesnem obdobju, ko je začetni zagon usahnil in tudi sredstev za nadaljevanje razvoja ni bilo na voljo, je v letu 2016 sledila revitalizacija znamke, ko je bil tudi sprejet Načrt razvoja in trženja destinacije Rogla-Pohorje 2017-2021. V naslednjih letih je bil sistem podeljevanja pravice do uporabe znamke Okusi Rogle nadgrajen s pomočjo Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja. Upravljanje znamke je bilo predano gospodarsko interesnemu združenju LTO Rogla-Zreče, ki skupaj s Splošno knjižnico Slovenske Konjice (pod okrilje katere sodi tudi Turistično informacijski center), skrbi za promocijo znamke in z njo označene ponudbe...
Celoten članek je objavljen v reviji Pet zvezdic, številka 12/2020. Kupi izvod / Letna naročnina
Tekst: dr. Tanja Lešnik Štuhec (ProVITAL d.o.o.) Foto: Dan Briški